10K+ students - 4.8/5

Conversation courses Learning materials included Group or private lessons

Spanish course: A1 beginner (syllabus)

Spanish a1 syllabus with audio, writing exercises, grammar and vocabulary materials for usage during our conversation lessons.

Chapter Learning goals Actions
A1:1 Saludos, presentaciones y despedidas. (Greetings, Introductions, and Farewells)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Saludos básicos (Basic greetings )
  • Saludos a alguien nuevo (Greet somebody new)
  • Introducciones (Introductions)
  • Verb: Ser (to be) - Presente (Present)
  • Verb: Estar (to be) - Presente (Present)
  • Grammar: Los pronombres personales (de sujeto) (Personal Pronouns (Subject))
  • Culture: Saludos - informales y formales (Greetings - informal and formal)
A1:2 Decir tu nombre (Telling your name)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Di tu nombre y pregunta por el nombre de alguien (Tell your name and ask for the name of somebody)
  • Títulos y formas de dirigirse a las personas. (Señor, señorita,...) (Titles and ways of addressing people. (Mister, miss,...))
  • Preséntate (Introduce yourself)
  • Verb: Llamarse (to be called) - Presente (Present)
  • Verb: Presentarse (to introduce oneself) - Presente (Present)
  • Grammar: El alfabeto (The alphabet)
  • Culture: Cómo presentarse en España (How to Introduce Yourself in Spain)
A1:3 ¿De dónde eres? (Where are you from?)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Pregunta a alguien de dónde es (Ask somebody where they are from)
  • Di tu nacionalidad (Say your nationality)
  • Verb: Vivir (to live) - Presente (Present)
  • Grammar: Los artículos en español (The articles in Spanish)
  • Grammar: El género de los sustantivos (The Gender of Nouns)
  • Culture: España y sus regiones (Spain and its regions)
A1:4 Números y contar (Numbers and counting)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Aprender a contar (Learn to count )
  • Números del 1 al 100 (Numbers from 1-100)
  • Verb: Contar (to count) - Presente (Present)
  • Verb: Restar (to subtract) - Presente (Present)
  • Grammar: Números cardinales (Cardinal Numbers)
  • Culture: Los Números en El Juego de La Oca (The Numbers in The Game of the Goose)
A1:5 Familia (Family)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Hablar sobre los miembros de la familia (Talk about family members)
  • Describe a los miembros de tu familia (Describe your family members)
  • Verb: Tener (to have) - Presente (Present)
  • Grammar: Los adjetivos posesivos (Possessive adjectives)
  • Culture: La comida familiar (The family meal)
A1:6 Decir tu edad (Saying your age)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Preguntar la edad de alguien (Asking somebody's age )
  • Di cuántos años tienes y cuándo es tu cumpleaños (Say how old you are and when your birthday is)
  • Verb: Celebrar (to celebrate) - Presente (Present)
  • Verb: Decir (to say) - Presente (Present)
  • Verb: Preparar (to prepare) - Presente (Present)
  • Grammar: Palabras interrogativas ("Cuánto" y "Cuándo") (Interrogative Words ('How much' and 'When'))
  • Culture: Tradiciones de cumpleaños en España (Birthday traditions in Spain)
A1:7 Profesiones y estudios (Professions and studies)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Describe tu profesión (Describe your profession)
  • Preguntar por la profesión de alguien (Ask somebody's profession)
  • Hablar sobre estudios (Talk about studies)
  • Verb: Estudiar (to study) - Presente (Present)
  • Verb: Trabajar (to work) - Presente (Present)
  • Grammar: Palabras interrogativas (dónde, cuál, qué) (Interrogative words (where, which, what))
  • Culture: Estudios Universitarios en España (University Studies in Spain)
A1:8 Amor y amistad (Love and friendship)
Module 1: Presentarse (To introduce oneself)
  • Describe las relaciones (amistades y las románticas) (Describe relationships (friendships and the romantic ones))
  • Verb: Amar (to love) - Presente (Present)
  • Verb: Comprender (to understand) - Presente (Present)
  • Grammar: Conjugación de verbos regulares: -ar, -er, -ir (Conjugation of Regular Verbs: -ar, -er, -ir)
  • Culture: Veinte Poemas de Amor y una Canción Desesperada (Twenty Love Poems and a Song of Despair)
A1:9 Días de la semana y partes del día. (Days of the week and parts of the day)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Di las partes del día (Say the parts of the day)
  • Aprende los nombres de los 7 días de la semana (Learn the names of the 7 days of the week)
  • Verb: Ver (to see) - Presente (Present)
  • Verb: Quedar (to meet) - Presente (Present)
  • Grammar: Preposiciones: indicar momentos del día (Prepositions: indicating times of the day)
  • Culture: Sorrolla y La Luz del Día (Sorolla and the Daylight)
A1:10 El clima y el tiempo (The weather)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Hablar sobre el tiempo (Talk about the weather)
  • Vocabulario básico del clima (Basic weather vocabulary)
  • Verb: Hacer (to do) - Presente (Present)
  • Grammar: Adjetivos derivados de un sustantivo (Adjectives derived from a noun)
  • Culture: Un Viaje por España y Sus Climas (A Journey through Spain and Its Climates)
A1:11 Estaciones, meses y partes del año. (Seasons, months and parts of the year)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Aprende las 4 estaciones del año (Learn the 4 seasons of the year)
  • Aprende los nombres de los 12 meses (Learn the names of the 12 months)
  • Verb: Cambiar (to change) - Presente (Present)
  • Verb: Preferir (to prefer) - Presente (Present)
  • Verb: Ir (to go) - Presente (Present)
  • Grammar: Ir + a + infinitivo (To be going to + infinitive)
  • Culture: Sintiendo las estaciones a través de la música (Feeling the Seasons Through Music)
A1:12 Números ordinales (Ordinal numbers)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Aprende los números ordinales. (Learn the ordinal numbers.)
  • Verb: Recordar (to remember) - Presente (Present)
  • Grammar: Los números ordinales (Ordinal numbers)
A1:13 Decir la hora y leer el reloj. (Telling the time and reading the clock)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Preguntar y decir la hora (Ask and tell the time)
  • Lee el reloj (Read the clock)
  • Verb: Leer (to read) - Presente (Present)
  • Verb: Llegar (to arrive) - Presente (Present)
  • Grammar: ¿Cómo decir la hora? (How to tell the time?)
  • Culture: Los Relojes de Dalí (The Clocks of Dalí)
A1:14 Fechas del calendario y días festivos. (Calendar dates and holidays)
Module 2: De horas a estaciones (From hours to seasons)
  • Las fechas y festivos básicos (The basic dates and holidays)
  • Verb: Planear (to plan) - Presente (Present)
  • Verb: Empezar (to start) - Presente (Present)
  • Grammar: ¿Cómo se forman las fechas? (How are dates formed?)
  • Culture: Días Festivos en España (Holidays in Spain)
A1:15 Alimentación diaria (Daily food)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Nombra los alimentos que consumimos diariamente. (Name the food that we consume daily.)
  • Dí lo que comes y bebes. (Tell what you eat and drink.)
  • Verb: Beber (to drink) - Presente (Present)
  • Verb: Comer (to eat) - Presente (Present)
  • Grammar: Las conjunciones (y, o,...) (Conjunctions (and, or,...))
  • Culture: La dieta mediterránea (The Mediterranean diet)
A1:16 Rutinas diarias (Daily routines)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Hablar sobre la rutina diaria (Talk about daily routine)
  • Actividades diarias (Daily activities)
  • Verb: Levantarse (to get up) - Presente (Present)
  • Verb: Lavarse (to wash oneself) - Presente (Present)
  • Grammar: Verbos y pronombres reflexivos (Reflexive Verbs and Pronouns)
  • Culture: Rutina diaria tradicional española (Traditional Spanish Daily Routine)
A1:17 Cocinar (Cooking)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Ingredientes básicos para cocinar (Basic ingredients for cooking)
  • Expresando obligaciones (Expressing obligations)
  • Verb: Cocinar (to cook) - Presente (Present)
  • Grammar: Obligaciones - hay que, tener que, deber (Obligations - have to, must, should)
  • Culture: Las tapas españolas (Spanish tapas)
A1:18 Preguntar cosas (Asking things)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Cómo hacer preguntas (How to ask questions)
  • Responder preguntas (Answering questions)
  • Usar palabras interrogativas (Using question words)
  • Verb: Preguntar (to ask) - Presente (Present)
  • Verb: Pedir (to ask) - Presente (Present)
  • Verb: Responder (to respond) - Presente (Present)
  • Grammar: Palabras interrogativas (Interrogative Words)
  • Culture: ¿Cómo se pregunta y responde en España? (How do people ask and answer questions in Spain?)
A1:19 Precios y dinero (Prices and money)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Vocabulario sobre dinero y monedas (Vocabulary on money and currencies)
  • Métodos de pago (Payment methods)
  • Verb: Pagar (to pay) - Presente (Present)
  • Verb: Costar (to cost) - Presente (Present)
  • Grammar: Adverbios de cantidad (Adverbs of quantity)
  • Culture: La Peseta - La Antigua Moneda de España (The Peseta - The Old Currency of Spain)
A1:20 Hacer la compra (Grocery shopping)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Comida y bebidas diarias (Daily food and drinks)
  • Di qué quieres en el supermercado (Tell what you want at the supermarket)
  • Verb: Comprar (to buy) - Presente (Present)
  • Verb: Querer (to want) - Presente (Present)
  • Grammar: Los verbos con cambios de raíz (Stem-changing verbs)
  • Culture: En el Mercado de La Boquería (At La Boquería Market)
A1:21 Ropa (Clothing)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Describe la ropa de las personas (Describe people's clothing )
  • Vocabulario de ropa (Clothing vocabulary)
  • Verb: Llevar (to carry) - Presente (Present)
  • Verb: Planchar (to iron) - Presente (Present)
  • Grammar: Los verbos modales (deber, poder, querer...) (Modal verbs (should, can, want...))
  • Culture: El traje de flamenca (The flamenco dress)
A1:22 Partes del cuerpo (Body parts)
Module 3: Día a día (Day to day)
  • Conoce las partes básicas del cuerpo (Get to know the basic body parts)
  • Frases básicas de salud (Basic health phrases)
  • Grammar: El plural de los sustantivos (The plural of nouns)
  • Culture: Érase una vez...el cuerpo humano (Once upon a time...the human body)
A1:23 Apariencia física (Physical appearance)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describe la apariencia física de las personas (Describe people's physical appearance)
  • La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • Verb: Afeitarse (to shave) - Presente (Present)
  • Verb: Secarse (to dry oneself) - Presente (Present)
  • Grammar: La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • Culture: "Las Meninas" de Velázquez ("Las Meninas" by Velázquez)
A1:24 Colores (Colours)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Nombres de colores básicos y compuestos (Basic and compound colours names)
  • Describiendo objetos (Describing objects)
  • Expresar gustos y disgustos (Expressing likes and dislikes)
  • Verb: Maquillarse (to put on makeup) - Presente (Present)
  • Verb: Pintarse (to paint oneself) - Presente (Present)
  • Verb: Gustar (to like) - Presente (Present)
  • Grammar: Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta (Expressing likes and dislikes: I (don't) like)
  • Culture: Colores de España: La bandera española (Colours of Spain: The Spanish flag)
A1:25 Todo tipo de formas (Shapes and forms)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describir formas y figuras. (Describe forms and shapes.)
  • Describe objetos básicos. (Describe basic objects.)
  • Verb: Mirar (to look) - Presente (Present)
  • Grammar: Los adjetivos demostrativos (Demonstrative adjectives)
  • Culture: Arquitectura española: formas y diseño (Spanish Architecture: Forms and Design)
A1:26 Emociones y sentimientos (Emotions and feelings)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Habla sobre tus sentimientos. (Talk about your feelings.)
  • Expresa tus emociones. (Express your emotions.)
  • Verb: Sentirse (to feel) - Presente (Present)
  • Grammar: Diferencia entre ser vs estar (Difference between ser and estar)
  • Culture: Platero y yo: una historia de amistad (Platero and I: a story of friendship)
A1:27 Sentidos y percepción (Senses and perceiving)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Describe taste, smell, sight, sound and touch)
  • Comparar cosas (Compare things)
  • Verb: Oler (to smell) - Presente (Present)
  • Verb: Oír (to hear) - Presente (Present)
  • Grammar: Los adjetivos comparativos (Comparative Adjectives)
  • Culture: Cinco sentidos en España (Five senses in Spain)
A1:28 Carácter y personalidad (Character and personality)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Aprende a describir el carácter de las personas. (Learn to describe the character of people.)
  • Hablar sobre las personalidades. (Talk about personalities.)
  • Verb: Parecer (to seem) - Presente (Present)
  • Verb: Conocer (to meet) - Presente (Present)
  • Grammar: Los superlativos relativos (Relative superlatives)
  • Culture: ¿Cómo son los españoles? (What are Spaniards like?)
A1:29 Estado físico y sensaciones. (Physical states and sensations)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Expresar necesidades básicas. (Express basic needs.)
  • Describe tu estado físico. (Tell your physical state.)
  • Verb: Cuidarse (to take care of oneself) - Presente (Present)
  • Grammar: El participio pasado como adjetivo (The past participle as an adjective)
  • Culture: La siesta: descanso y bienestar en España (The siesta: rest and well-being in Spain)
A1:30 Salud y Bienestar (Health and wellbeing)
Module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Vocabulario básico de salud. (Basic health vocabulary.)
  • Expresar enfermedad y dolor. (Express sickeness and pain.)
  • Vocabulario médico básico. (Basic medical vocabulary.)
  • Verb: Doler (to hurt) - Presente (Present)
  • Grammar: Adverbios de modo (Adverbs of manner)
  • Culture: La película "Mar Adentro" (The film "The Sea Inside")
A1:31 Partes de la casa (Parts of the house)
Module 5: En casa (At home)
  • Las habitaciones en una casa (The rooms in a house)
  • Describe las diferentes partes de tu casa (Describe the different parts of your house)
  • Verb: Limpiar (to clean) - Presente (Present)
  • Grammar: Haber (Hay) + artículo indeterminado (There is/are + an indefinite article)
  • Culture: Las Casas de Gaudí (The Houses of Gaudí)
A1:32 Muebles (Furniture)
Module 5: En casa (At home)
  • Vocabulario básico de muebles de casa (Basic house furniture vocabulary)
  • Describe tu casa (Describe your house)
  • Verb: Cerrar (to close) - Presente (Present)
  • Verb: Abrir (to open) - Presente (Present)
  • Grammar: "Haber" vs "Estar": artículo indeterminado vs determinado ("Haber" vs "Estar": indefinite article vs definite article)
  • Culture: La Alacena (The Pantry)
A1:33 Vajilla (Tableware)
Module 5: En casa (At home)
  • Lista de utensilios de mesa (List of tableware)
  • Poner la mesa (Setting up the table)
  • Utensilios de cocina y vajilla (Kitchen utensils and tableware)
  • Verb: Fregar (to scrub) - Presente (Present)
  • Verb: Cortar (to cut) - Presente (Present)
  • Grammar: Preposiciones de lugar (Prepositions of place)
  • Culture: El Encanto del Botijo (The Charm of the Botijo)
A1:34 Electrodomésticos (Household appliances)
Module 5: En casa (At home)
  • Electrodomésticos (Household appliances)
  • Aparatos eléctricos (Electric applicances)
  • Verb: Traer (to bring) - Presente (Present)
  • Verb: Poner (to put) - Presente (Present)
  • Grammar: Los verbos irregulares en la primera persona del presente (The irregular verbs in the first person present tense)
  • Culture: La Mesa Camilla y El Brasero (The Camilla Table and The Brazier)
A1:35 En el jardín (In the garden)
Module 5: En casa (At home)
  • Aprende los nombres de plantas y flores comunes en el jardín. (Learn the names of common plants and flowers in the garden.)
  • Verbos relacionados con la jardinería y el cultivo de verduras. (Verbs related to gardening and growing vegetables.)
  • Verb: Cultivar (to cultivate) - Presente (Present)
  • Verb: Regar (to water) - Presente (Present)
  • Grammar: Estar + gerundio (Estar + gerundio)
  • Culture: El Jardín de los Naranjos en Sevilla (The Orange Tree Garden in Seville)
A1:36 Cuidando a la mascota (Taking care of the pet)
Module 5: En casa (At home)
  • Aprende los animales básicos (mascotas) (Learn the basic animals (pets))
  • Verb: Cuidar (to take care of) - Presente (Present)
  • Verb: Cepillar (to brush) - Presente (Present)
  • Grammar: Comparación y Reciprocidad: "este..otro / uno..otro" (Comparison and Reciprocity: "este..otro / uno..otro")
  • Culture: El amor por las mascotas en España (Love for pets in Spain)
A1:37 Vivienda y alojamiento (Housing and accommodation)
Module 5: En casa (At home)
  • Aprenda los diferentes tipos de alojamientos (Learn the different types of accommodations)
  • Aprender a comprar y alquilar (Learn to buy and rent )
  • Verb: Alquilar (to rent) - Presente (Present)
  • Verb: Reservar (to reserve) - Presente (Present)
  • Grammar: Conectar cláusulas con adverbios: "entonces, porque, también, tampoco" (Connect clauses with adverbs: "entonces, porque, también, tampoco")
  • Culture: Alojamientos Históricos - Los Paradores (Historic Accommodations - The Paradores)
A1:38 Servicios cotidianos (Everyday services)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Hablar sobre los servicios cotidianos (Talk about everyday services)
  • Servicios básicos de la ciudad (Basic city services )
  • Verb: Usar (to use) - Presente (Present)
  • Verb: Pasar (to pass) - Presente (Present)
A1:39 Pedir comida y salir a cenar (Ordering food and dining out)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Tener conversaciones básicas en un restaurante (Have basic conversations in a restaurant)
  • Reserva una mesa y pide algo del menú (Reserve a table and order something from the menu)
  • Verb: Vivir (to live) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Estudiar (to study) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Trabajar (to work) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Beber (to drink) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Comer (to eat) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Hablar (to speak) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Grammar: Haber + participio (el pretérito perfecto) (Haber + past participle (the present perfect))
A1:40 Deportes y ejercicio (Sports and exercise)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Aprende los deportes (Learn the sports)
  • Habla sobre los deportes que practicas (Talk about the sports you practice)
  • Verb: Correr (to run) - Presente (Present)
  • Verb: Nadar (to swim) - Presente (Present)
A1:41 Describir pasatiempos (Describing hobbies)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Habla sobre tus pasatiempos (Talk about your hobbies)
  • Describe actividades que disfrutas (Describe activities that you enjoy)
  • Planes de fin de semana en ciudades españolas (Weekend plans in Spanish cities)
  • Verb: Escribir (to write) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Leer (to read) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
A1:42 Transporte (Transportation)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Aprende a usar el transporte público (Learn how to use the public transportation)
  • Diferentes formas de transporte (Different ways of transportation)
  • Verb: Coger (to take) - Presente (Present)
A1:43 Pedir y dar direcciones. (Asking for and giving directions)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Pedir direcciones en una ciudad (Ask for directions in a city)
  • Dar indicaciones a un desconocido (Giving directions to a stranger)
  • Verb: Dar (to give) - Presente (Present)
  • Verb: Encontrar (to find) - Presente (Present)
A1:44 Música y arte (Music and art)
Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)
  • Hablar sobre música y arte (Talk about music and art)
  • Diferentes formas de arte (Different art forms)
  • Verb: Bailar (to dance) - Pretérito perfecto (Present Perfect)
  • Verb: Cantar (to sing) - Pretérito perfecto (Present Perfect)