10K+ students - 4.8/5

Self study Conversation classes Personalized learning path

Spanish A1 module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)

This is learning module 4 of 6 of our Spanish A1 syllabus. Each learning module contains 6 till 8 chapters.

Full learning program: A1

Learning goals:

  • Situation: Pequeña charla sobre alrededores. (Small talk about surroundings.)
  • Situation: Adjetivos y objetos comunes. (Common adjectives and objects.)
  • Situation: Concordancia de adjetivos, plurales y pronombres demostrativos. (Adjective agreement, plurals and demonstrative pronouns.)

Chapters (8)

Chapter Learning goals Lesson materials Actions
A1:23 Apariencia física (Physical appearance)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Describe la apariencia física de las personas (Describe people's physical appearance)
  • Situation: La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • Verb: Afeitarse (to shave) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Verb: Secarse (to dry oneself) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • Culture: "Las Meninas" de Velázquez ("Las Meninas" by Velázquez)

Words: 20

Verb conjugation tables: 2

Exercises: 7

A1.23.1 Diálogo: El nuevo look de Pedro

A1.23.2 Gramática: La concordancia de los adjetivos

A1.23.3 Cuento corto: Una fiesta divertida

A1.23.4 Cultura: "Las Meninas" de Velázquez

A1:24 Colores (Colours)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Nombres de colores básicos y compuestos (Basic and compound colours names)
  • Situation: Describiendo objetos (Describing objects)
  • Situation: Expresar gustos y disgustos (Expressing likes and dislikes)
  • Verb: Maquillarse (to put on makeup) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Verb: Pintarse (to paint oneself) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Verb: Gustar (to like) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta (Expressing likes and dislikes: I (don't) like)
  • Culture: Colores de España: La bandera española (Colours of Spain: The Spanish flag)

Words: 25

Verb conjugation tables: 3

Exercises: 7

A1.24.1 Diálogo: ¿Qué colores te gustan?

A1.24.2 Gramática: Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta

A1.24.3 Cuento corto: Ana, Javier y los colores

A1.24.4 Cultura: Colores de España: La bandera española

A1:25 Todo tipo de formas (Shapes and forms)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Describir formas y figuras. (Describe forms and shapes.)
  • Situation: Describe objetos básicos. (Describe basic objects.)
  • Verb: Mirar (to look) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Los adjetivos demostrativos (Demonstrative adjectives)
  • Culture: Arquitectura española: formas y diseño (Spanish Architecture: Forms and Design)

Words: 18

Verb conjugation tables: 1

Exercises: 7

A1.25.1 Diálogo: Formas: adjetivos para describir objetos

A1.25.2 Gramática: Los adjetivos demostrativos

A1.25.3 Cuento corto: María visita un pueblo español

A1.25.4 Cultura: Arquitectura española: formas y diseño

A1:26 Emociones y sentimientos (Emotions and feelings)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Habla sobre tus sentimientos. (Talk about your feelings.)
  • Situation: Expresa tus emociones. (Express your emotions.)
  • Verb: Sentirse (to feel) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Diferencia entre ser vs estar (Difference between ser and estar)
  • Culture: Platero y yo: una historia de amistad (Platero y yo: a story of friendship)

Words: 18

Verb conjugation tables: 1

Exercises: 7

A1.26.1 Diálogo: Un día lleno de sentimientos para Ana y Pedro

A1.26.2 Gramática: Diferencia entre ser vs estar

A1.26.3 Cuento corto: Un día de emociones

A1.26.4 Cultura: Platero y yo: una historia de amistad

A1:27 Sentidos y percepción (Senses and perceiving)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Describe taste, smell, sight, sound and touch)
  • Situation: Comparar cosas (Compare things)
  • Verb: Oler (to smell) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Verb: Oír (to hear) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Los adjetivos comparativos (Comparative Adjectives)
  • Culture: Cinco sentidos en España (Five senses in Spain)

Words: 22

Verb conjugation tables: 2

Exercises: 7

A1.27.1 Diálogo: Ana cocina con Pedro

A1.27.2 Gramática: Los adjetivos comparativos

A1.27.3 Cuento corto: Los sentidos en la oscuridad

A1.27.4 Cultura: Cinco sentidos en España

A1:28 Carácter y personalidad (Character and personality)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Aprende a describir el carácter de las personas. (Learn to describe the character of people.)
  • Situation: Hablar sobre las personalidades. (Talk about personalities.)
  • Verb: Parecer (to seem) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Verb: Conocer (to meet) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Los superlativos relativos (Relative superlatives)
  • Culture: ¿Cómo son los españoles? (What are Spaniards like?)

Words: 30

Verb conjugation tables: 2

Exercises: 7

A1.28.1 Diálogo: Hablando sobre la personalidad y el carácter

A1.28.2 Gramática: Los superlativos relativos

A1.28.3 Cuento corto: ¿Cómo es Pedro?

A1.28.4 Cultura: ¿Cómo son los españoles?

A1:29 Estado físico y sensaciones. (Physical states and sensations)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Expresar necesidades básicas. (Express basic needs.)
  • Situation: Describe tu estado físico. (Tell your physical state.)
  • Verb: Cuidarse (to take care of oneself) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: El participio pasado como adjetivo (The past participle as an adjective)
  • Culture: La siesta: descanso y bienestar en España (The siesta: rest and well-being in Spain)

Words: 27

Verb conjugation tables: 1

Exercises: 7

A1.29.1 Diálogo: Después del Gimnasio

A1.29.2 Gramática: El participio pasado como adjetivo

A1.29.3 Cuento corto: Ser consciente del cuerpo

A1.29.4 Cultura: La siesta: descanso y bienestar en España

A1:30 Salud y Bienestar (Health and wellbeing)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Situation: Vocabulario básico de salud. (Basic health vocabulary.)
  • Situation: Expresar enfermedad y dolor. (Express sickeness and pain.)
  • Situation: Vocabulario médico básico. (Basic medical vocabulary.)
  • Verb: Doler (to hurt) - Presente, indicativo (Present, indicative)
  • Grammar: Adverbios de modo (Adverbs of manner)
  • Culture: La película "Mar Adentro" (The film "Mar Adentro")

Words: 22

Verb conjugation tables: 1

Exercises: 7

A1.30.1 Diálogo: Un dolor de cabeza y de espalda

A1.30.2 Gramática: Adverbios de modo

A1.30.3 Cuento corto: María tiene la gripe

A1.30.4 Cultura: La película "Mar Adentro"