10K+ students - 4.8/5

Learn with a teacher Learning materials included Practise conversation

Spanish A1 module 4: Describir objetos y personas. (Describing objects and people)

This is learning module 4 of 6 of our Spanish A1 syllabus. Each learning module contains 6 till 8 chapters.

Full learning program: A1

Learning goals:

  • Pequeña charla sobre alrededores. (Small talk about surroundings.)
  • Adjetivos y objetos comunes. (Common adjectives and objects.)
  • Concordancia de adjetivos, plurales y pronombres demostrativos. (Adjective agreement, plurals and demonstrative pronouns.)

Chapters (8)

Chapter Learning goals Lesson materials Actions
A1:23 Apariencia física (Physical appearance)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describe la apariencia física de las personas (Describe people's physical appearance)
  • La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • La concordancia de los adjetivos (The agreement of adjectives)
  • "Las Meninas" de Velázquez ("Las Meninas" by Velázquez)

Vocabulary and exercises

A1.23.1 Gramática: La concordancia de los adjetivos

A1.23.2 Cuento corto: Una fiesta divertida

A1.23.3 Cultura: "Las Meninas" de Velázquez

A1:24 Colores (Colours)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Nombres de colores básicos y compuestos (Basic and compound colours names)
  • Describiendo objetos (Describing objects)
  • Expresar gustos y disgustos (Expressing likes and dislikes)
  • Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta (Expressing likes and dislikes: I (don't) like)
  • Colores de España: La bandera española (Colours of Spain: The Spanish flag)

Vocabulary and exercises

A1.24.1 Gramática: Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta

A1.24.2 Cuento corto: Ana, Javier y los colores

A1.24.3 Cultura: Colores de España: La bandera española

A1:25 Emociones y sentimientos (Emotions and feelings)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Habla sobre tus sentimientos. (Talk about your feelings.)
  • Expresa tus emociones. (Express your emotions.)
  • Diferencia entre ser vs estar (Difference between ser and estar)
  • Platero y yo: una historia de amistad (Platero y yo: a story of friendship)

Vocabulary and exercises

A1.25.1 Diálogo: Un día lleno de sentimientos para Ana y Pedro

A1.25.2 Gramática: Diferencia entre ser vs estar

A1.25.3 Cultura: Platero y yo: una historia de amistad

A1:26 Sentidos y percepción (Senses and perceiving)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Describe taste, smell, sight, sound and touch)
  • Comparar cosas (Compare things)
  • Los adjetivos comparativos (Comparative Adjectives)
  • Cinco sentidos en España (Five senses in Spain)

Vocabulary and exercises

A1.26.1 Gramática: Los adjetivos comparativos

A1.26.2 Cultura: Cinco sentidos en España

A1:27 Todo tipo de formas (Shapes and forms)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Describir formas y figuras. (Describe forms and shapes.)
  • Describe objetos básicos. (Describe basic objects.)
  • Los adjetivos demostrativos (Demonstrative adjectives)
  • Arquitectura española: formas y diseño (Spanish Architecture: Forms and Design)

Vocabulary and exercises

A1.27.1 Diálogo: Formas: adjetivos para describir objetos

A1.27.2 Gramática: Los adjetivos demostrativos

A1.27.3 Cultura: Arquitectura española: formas y diseño

A1:28 Carácter y personalidad (Character and personality)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Aprende a describir el carácter de las personas. (Learn to describe the character of people.)
  • Hablar sobre las personalidades. (Talk about personalities.)
  • Los superlativos relativos (Relative superlatives)
  • ¿Cómo son los españoles? (What are Spaniards like?)

Vocabulary and exercises

A1.28.1 Gramática: Los superlativos relativos

A1.28.2 Cuento corto: ¿Cómo es Pedro?

A1.28.3 Cultura: ¿Cómo son los españoles?

A1:29 Estado físico y sensaciones. (Physical states and sensations)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Expresar necesidades básicas. (Express basic needs.)
  • Describe tu estado físico. (Tell your physical state.)
  • El participio pasado como adjetivo (The past participle as an adjective)
  • La siesta: descanso y bienestar en España (The siesta: rest and well-being in Spain)

Vocabulary and exercises

A1.29.1 Diálogo: Después del Gimnasio

A1.29.2 Gramática: El participio pasado como adjetivo

A1.29.3 Cuento corto: Ser consciente del cuerpo

A1.29.4 Cultura: La siesta: descanso y bienestar en España

A1:30 Salud y Bienestar (Health and wellbeing)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
  • Vocabulario básico de salud. (Basic health vocabulary.)
  • Expresar enfermedad y dolor. (Express sickeness and pain.)
  • Vocabulario médico básico. (Basic medical vocabulary.)
  • Adverbios de modo (Adverbs of manner)

Vocabulary and exercises

A1.30.1 Diálogo: Un dolor de cabeza y de espalda

A1.30.2 Gramática: Adverbios de modo

A1.30.3 Cuento corto: María tiene la gripe