Sentidos y percepción
Learning goals:
- Situation: Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Describe taste, smell, sight, sound and touch)
- Situation: Comparar cosas (Compare things)
- Verb: Oler (to smell) - Presente, indicativo (Present, indicative)
- Verb: Oír (to hear) - Presente, indicativo (Present, indicative)
- Grammar: Los adjetivos comparativos (Comparative Adjectives)
- Culture: Cinco sentidos en España (Five senses in Spain)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
Teaching guidelines +/- 60 minutes
Verb conjugation tables
Oler (to smell) - Presente, indicativo (Present, indicative)
Exercises and examples phrases
- yo huelo I smell
- tú hueles You smell
- él/ella huele he smells
- nosotros/nosotras olemos we smell
- vosotros/vosotras oléis you smell
- ellos/ellas huelen they smell
Oír (to hear) - Presente, indicativo (Present, indicative)
Exercises and examples phrases
- yo oigo I hear
- tú oyes You hear
- él/ella oye he hears
- nosotros/nosotras oímos We hear
- vosotros/vosotras oís You (all) hear
- ellos/ellas oyen They hear
Exercise: Verb conjugation
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationOler (Presente, indicativo), Oír (Presente, indicativo)
1. Ellos ... a la profesora.
2. Yo ... la música.
3. Yo ... las flores en el jardín.
4. Él ... algo extraño en la cocina.
5. Ellos ... el mar cuando van a la playa.
6. ¿Qué tal? ¿tú ... el café?
7. Vosotros ... el perfume en la carta.
8. Él ... a sus primos.
9. ¿Qué ...?
10. ¿Vosotros ... al profesor?