Sentidos y percepción
Learning goals:
- Situation: Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Describe taste, smell, sight, sound and touch)
- Situation: Comparar cosas (Compare things)
- Verb: Oler (to smell) - Presente, indicativo (Present, indicative)
- Verb: Oír (to hear) - Presente, indicativo (Present, indicative)
- Grammar: Los adjetivos comparativos (Comparative Adjectives)
- Culture: Cinco sentidos en España (Five senses in Spain)
Learning module 4 (A1): Describir objetos y personas. (Describing objects and people)
Teaching guidelines +/- 60 minutes
Exercises
These exercises can be done together during conversation lessons or as homework.
Exercise 1: Find the words
Instruction: Find the words, mark them and make sentences with the words.
Show answers Show hintsHints
To smell , The silence , Sweet , Soft , Bitter , The noise
Answers
Score: 0/6
Dulce | (Sweet) |
Oler | (To smell) |
El ruido | (The noise) |
Suave | (Soft) |
Amargo | (Bitter) |
El silencio | (The silence) |
Exercise 2: Reorder sentences
Instruction: The words in these sentences have been shuffled! Sort them so that they make a valid sentence again and translate.
Show answers Show translationExercise 3: Translate and use in a sentence
Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.
Show translation
1.
Fétido
|
(Fetid) |
2.
Duro
|
(Hard) |
3.
Salado
|
(Salty) |
4.
Claro
|
(Clear) |
5.
Ácido
|
(Acidic) |
6.
Dulce
|
(Sweet) |
7.
El ruido
|
(The noise) |
8.
Oír
|
(To hear) |
Exercise 4: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answersExercise 5: Conjugación verbal
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationOler (Presente, indicativo), Oír (Presente, indicativo)
1. Ellos ... a la profesora.
2. Yo ... la música.
3. Yo ... las flores en el jardín.
4. Él ... algo extraño en la cocina.
5. Ellos ... el mar cuando van a la playa.
6. ¿Qué tal? ¿tú ... el café?
7. Vosotros ... el perfume en la carta.
8. Él ... a sus primos.
Exercise 6: Comparative Adjectives
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationmás, tan, menos
1. El plátano es ... duro que la manzana.
2. Después de limpiar, la casa es ... fétida que antes.
3. La noche es ... ruidosa que el día.
4. El café sin azúcar es ... amargo que el café con azúcar.
5. El azúcar es ... dulce como la fruta.
6. La noche es ... oscura que el día.
7. El queso es ... salado que las frutas.
8. La biblioteca es ... silenciosa como la noche.
9. La manzana es ... ácida que la naranja.
10. El pastel de mi abuela es ... dulce como siempre.
Exercise 7: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answers