A2.41 (Spanish lesson): Healthy food and habits - recap exercises
The teacher indicates at the end of each lesson what topics can be prepared by each student. The exercises can be done together during the lesson or as individual lesson preparation.
These exercises repeat the last 5 lessons and can be done at the start of the lesson or as homework to prepare the lesson.
Exercise 1: Grammar recap exercise (last 5 lessons)
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationComerías, Mañana, periodista, Pediríamos, Tomaríais, compartiríamos, pianista, en una semana, llevo, Nos estaremos arriesgando
1. Desde que era niño ... soñando con ser pianista y no he dejado de practicar.
2. Marta sueña con ser la mejor ... de la empresa. Le encanta el periodismo.
3. Pedir (nosotros/-as): ... las croquetas pero ya hemos comido mucho.
4. ... el pincho de tortilla pero no tenéis mucho tiempo.
5. Compartir (nosotros/-as): Nosotros ... las croquetas pero son muy pequeñas.
6. Si ahorras 10 euros todos los días, ... tendrás 70 Euros.
7. Marta es la ... más talentosa del mundo. Toca el piano desde que tiene 5 años.
8. ... el practicante empezará sus prácticas. Hoy todavía no trabaja.
9. Arriesgarse (nosotros/-as): ... mucho al tomar decisiones así.
10. ... la tortilla de patata, ¿verdad?
Exercise 2: Verb conjugation
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationTener (Futuro simple, indicativo), Aprender (Presente, indicativo), Graduarse (Futuro simple, indicativo), Decidir (Futuro simple, indicativo), Probar (Condicional simple, indicativo), Ahorrar (Futuro simple, indicativo), Soñar (Pretérito imperfecto, indicativo), Hacerse (Futuro simple, indicativo)
1. Nosotros ... con vivir en una casa en el campo.
2. ... dinero si gastas menos en ropa.
3. Yo ... que planificar la visita.
4. Tú ... con viajar por el mundo este mes.
5. Él ...? que enviar la publicidad.
6. Ellos ... a organizar sus ideas.
7. ¿Cuándo ... una visita al museo?
8. ... amigos del músico en la fiesta.
9. Él ... con ser músico en su época de adolescente.
10. Vosotros ... cómo negociar.
Exercise 3: Find the words
Instruction: Find the words, mark them and make sentences with the words.
Show answers Show hintsHints
The chips , The course , In an hour , The lifestyle , The portion , To decide , The director , The Spanish omelette , The pianist , To learn
Answers
Score: 0/10
El pianista | (The pianist) |
La tortilla | (The Spanish omelette) |
En una hora | (In an hour) |
El estilo de vida | (The lifestyle) |
El director | (The director) |
Decidir | (To decide) |
Aprender | (To learn) |
La ración | (The portion) |
El curso | (The course) |
Las patatas fritas | (The chips) |
Exercise 4: Reorder sentences
Instruction: The words in these sentences have been shuffled! Sort them so that they make a valid sentence again and translate.
Show answers Show translationExercise 5: Translate and use in a sentence
Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.
Show translation
1.
Probable
|
(Probable) |
2.
El pianista
|
(The pianist) |
3.
Aprobar
|
(To pass) |
4.
Las patatas bravas
|
(The patatas bravas) |
5.
Las tapas
|
(The tapas) |
6.
El pincho
|
(The skewer) |
7.
Las croquetas
|
(The croquettes) |
8.
La actriz
|
(The actress) |
9.
El estilo de vida
|
(The lifestyle) |
10.
Estar lleno
|
(To be full) |
Exercise 6: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answersExercise 7: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answers