Hacer tu equipaje
Learning goals:
- Situation: Hacer la maleta (Packing the luggage)
- Situation: Vocabulario sobre lo que hay en tu equipaje (Vocabulary about what's in your luggage)
- Verb: Hacer (to do) - Pretérito perfecto, indicativo (Present Perfect, indicative)
- Verb: Poner (to put) - Pretérito perfecto, indicativo (Present Perfect, indicative)
- Grammar: Verbos irregulares en el pretérito perfecto (Irregular verbs in the present perfect)
- Culture: ¿Qué lleva un peregrino en la mochila? (What does a pilgrim carry in their rucksack?)
Learning module 1 (A2): Viajar: ¡A lo desconocido! (Travelling: into the wild!)
Teaching guidelines +/- 60 minutes
Listening materials
Video, audio, exercises and worksheets available.
A2.2.1 Diálogo: Yo he hecho la maleta, ¿y tú?
A2.2.1 Spanish dialogue: I have packed the suitcase, and you?
Ana y Pedro hablan sobre la preparación de su equipaje para ir de excursión.
(Ana and Pedro talk about packing their bags for an excursion.)
Teaching guidelines +/- 15 minutes
A2.2.2 Gramática: Verbos irregulares en el pretérito perfecto
A2.2.2 Spanish grammar: Irregular verbs in the present perfect
A2.2.3 Cuento corto: Volver de viajes es difícil
A2.2.3 Spanish short story: Returning from trips is difficult
Ana y Pedro han vuelto de una excursión y tienen que deshacer sus maletas.
(Ana and Pedro have returned from a trip and they have to unpack their suitcases.)
Teaching guidelines +/- 15 minutes
A2.2.4 Cultura: ¿Qué lleva un peregrino en la mochila?
A2.2.4 Spanish culture: What does a pilgrim carry in their rucksack?
Descubre qué llevan en sus mochilas los peregrinos que hacen el Camino de Santiago.
(Discover what pilgrims carry in their rucksacks when they do the Camino de Santiago.)
Teaching guidelines +/- 10 minutes