A2.14 (Spanish lesson): The world is enourmous! - recap exercises
The teacher indicates at the end of each lesson what topics can be prepared by each student. The exercises can be done together during the lesson or as individual lesson preparation.
These exercises repeat the last 5 lessons and can be done at the start of the lesson or as homework to prepare the lesson.
Exercise 1: Grammar recap exercise (last 5 lessons)
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationse puede, Se compran, tiene, Lo peor, asquerosa, fascinante, menor, asquerosas, interesante, vemos
1. ¿Cómo ... proteger a las especies en peligro?
2. ¡Qué ... es la granja en el campo! Siempre me ha dado asco.
3. ... de las moscas es que se sientan en la comida.
4. Pequeño: El búho es ... que el águila, pero vuela muy bien de noche.
5. ¡Qué ... son las moscas! No me gusta verlas en casa.
6. Después de ver los elefantes en el safari, Ana dice: "¡Qué ... es admirar a los animales!"
7. Ver: La amapola que ... en el parque es muy pequeña.
8. ... productos ecológicos en la tienda.
9. Tener: La orquídea que ... Marta es azul.
10. Al ver un arcoíris, Juan dice: "¡Qué ... es la naturaleza!"
Exercise 2: Verb conjugation
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationPlantar (Pretérito perfecto, indicativo), Poder (Presente, indicativo), Ver (Pretérito perfecto, indicativo), Respirar (Presente, indicativo), Plantar (Presente, indicativo), Huir (Presente, indicativo), Regalar (Presente, indicativo), Regalar (Pretérito perfecto, indicativo)
1. Él ... reciclar la basura.
2. Él ... a todos los animales salvajes.
3. Yo te ... este girasol.
4. Vosotros ... del caballo.
5. Vosotros ... dos buitres en el desierto.
6. Ellos ... a muchos animales durante sus vacaciones.
7. Él ... rosas en su jardín.
8. Nosotros ... de los animales.
9. Ellos ... margaritas en su casa.
10. Él le ... tres amapolas.
Exercise 3: Find the words
Instruction: Find the words, mark them and make sentences with the words.
Show answers Show hintsHints
The sunflower , To be able , Natural , The orchid , To admire , The jungle , To save , Forest , The fox , The species
Answers
Score: 0/10
Natural | (Natural) |
Ahorrar | (To save) |
Admirar | (To admire) |
La selva | (The jungle) |
El girasol | (The sunflower) |
El zorro | (The fox) |
Forestal | (Forest) |
Poder | (To be able) |
La especie | (The species) |
La orquídea | (The orchid) |
Exercise 4: Reorder sentences
Instruction: The words in these sentences have been shuffled! Sort them so that they make a valid sentence again and translate.
Show answers Show translationExercise 5: Translate and use in a sentence
Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.
Show translation
1.
Poder
|
(To be able) |
2.
Regalar
|
(To gift) |
3.
El medioambiente
|
(The environment) |
4.
Interesante
|
(Interesting) |
5.
El olor
|
(The smell) |
6.
Ecológico
|
(Eco-friendly) |
7.
El zorro
|
(The fox) |
8.
La selva
|
(The jungle) |
9.
Desagradable
|
(Unpleasant) |
10.
En peligro
|
(In danger) |
Exercise 6: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answersExercise 7: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answers