Describiendo aficiones
Learning goals:
- Situation: Habla sobre tus pasatiempos (Talk about your hobbies)
- Situation: Describe actividades que disfrutas (Describe activities that you enjoy)
- Situation: Planes de fin de semana en ciudades españolas (Weekend plans in Spanish cities)
- Verb: Escribir (to write) - Pretérito perfecto, indicativo (Present Perfect, indicative)
- Verb: Leer (to read) - Pretérito perfecto, indicativo (Present Perfect, indicative)
- Verb: Escuchar (to listen) - Pretérito perfecto, indicativo (Present Perfect, indicative)
- Grammar: Adverbios de tiempo (Time adverbs)
- Culture: Planes de fin de semana en ciudades españolas (Weekend plans in Spanish cities)
Learning module 6 (A1): La ciudad y el pueblo (The city and the village)
Teaching guidelines +/- 60 minutes
Exercises
These exercises can be done together during conversation lessons or as homework.
Exercise 1: Find the words
Instruction: Find the words, mark them and make sentences with the words.
Show answers Show hintsHints
The music , The book , The instrument , To draw , The drawing , The photo
Answers
Score: 0/6
La foto | (The photo) |
La música | (The music) |
Dibujar | (To draw) |
El instrumento | (The instrument) |
El libro | (The book) |
El dibujo | (The drawing) |
Exercise 2: Reorder sentences
Instruction: The words in these sentences have been shuffled! Sort them so that they make a valid sentence again and translate.
Show answers Show translationExercise 3: Translate and use in a sentence
Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.
Show translation
1.
El instrumento
|
(The instrument) |
2.
Sacar
|
(To take) |
3.
Dibujar
|
(To draw) |
4.
Pintar
|
(To paint) |
5.
La música
|
(The music) |
6.
El dibujo
|
(The drawing) |
7.
El cuadro
|
(The painting) |
8.
La película
|
(The film) |
Exercise 4: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answersExercise 5: Conjugación verbal
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationEscuchar (Pretérito perfecto, indicativo), Leer (Pretérito perfecto, indicativo), Escribir (Pretérito perfecto, indicativo)
1. Yo ... un libro sobre el ciclismo.
2. Vosotras ... una historia sobre el fútbol.
3. Ellos ... un libro sobre la natación.
4. Él ... las informaciones sobre el curso de natación.
5. Vosotros ... el himno del equipo de fútbol.
6. Yo ... una carta en la oficina de correos.
7. Ellos ... un poema en la escuela.
8. Ella ... un artículo sobre el baloncesto en la biblioteca.
Exercise 6: Time adverbs
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationLuego, Todavía, Ya, Temprano, Hoy, Mañana, Antes, Ahora, Después, Tarde
1. ..., en este momento, toco un instrumento en el jardín.
2. ... de salir, dibujo algo.
3. ... he leído sobre la música.
4. ... no he pintado nada hoy.
5. ... de sacar las fotos, me voy a casa.
6. ... por la mañana escucho música.
7. ... por la noche veo una película.
8. ... no he dibujado nada. A lo mejor dibujo algo mañana.
9. ... voy a hacer un dibujo, porque hoy estoy cansada.
10. ..., quiero tocar un instrumento.
Exercise 7: Translate and make sentences
Instruction: Translate the words and phrases below and use it in a conversation or text.
Show answers