10K+ students - 4.8/5

Self study Conversation classes Personalized learning path

A2.14.1 Ana and Pedro travel around the world

Ana and Pedro talk about their upcoming trip and explore the world map, looking for islands, beaches, and waterfalls.

Diálogo: Ana y Pedro viajan por el mundo

Ana y Pedro hablan sobre su próximo viaje y exploran el mapa del mundo, buscando islas, playas y cascadas.

A2.14.1 Ana and Pedro travel around the world

A2 Spanish

Level: A2

Module 2: Naturaleza y medio ambiente (Nature and environment)

Lesson 14: ¡El mundo es enorme! (The world is enourmous!)

Learning history

Teaching guidelines +/- 15 minutes

Audio and video

Original
Original
Original (Slow)
Original (Slow)
Self study (fast)
Self study (fast)
Self study (slow)
Self study (slow)

Conversation

1. Pedro: Aquí está el mapa del mundo. ¿Ves algo interesante para visitar? (Here is the map of the world. Do you see anything interesting to visit?)
2. Ana: Sí, te lo voy a mostrar. Hay una cascada enorme en el norte. (Yes, I am going to show it to you. There is a huge waterfall in the north.)
3. Pedro: ¡Buena idea! La cascada está junto al campo. (Good idea! The waterfall is next to the field.)
4. Ana: También podemos seguir hacia el sur. (We can also head towards the south.)
5. Pedro: Allí descubrimos el mar cerca de una ciudad. (There we discover the sea near a city.)
6. Ana: Entonces yo prefiero el sur. Podemos buscar este mar e ir a la playa. (Then I prefer the south. We can look for this sea and go to the beach.)
7. Pedro: ¡Perfecto! Hay un campo enfrente de la playa donde podemos descansar. (Perfect! There's a field in front of the beach where we can rest.)
8. Ana: ¡Qué bien! Y si quieres, visitamos el oeste otro año. (How nice! And if you want, we can visit the west another year.)
9. Pedro: Sí, me parece bien. En el oeste hay una isla enorme. (Yes, it seems fine to me. In the west, there is a huge island.)
10. Ana: ¿Me puedes mostrar dónde está esa isla? (Can you show me where that island is?)
11. Pedro: ¡Claro! (Of course!)

Exercise 1: Discussion questions

Instruction: Discuss the questions after listening to the audio or reading through the text.

  1. ¿A dónde quiere ir Ana?
  2. Where does Ana want to go?
  3. ¿Dónde quieren descansar?
  4. Where do they want to rest?
  5. ¿Cuándo quieren visitar el oeste?
  6. When do they want to visit the west?
  7. ¿Has visitado alguna isla?
  8. Have you visited any island?
  9. ¿Qué lugares del mundo quieres visitar?
  10. What places in the world do you want to visit?

Exercise 2: Order the text

Instruction: Number the sentences in the correct order and read out loud.

Show translation
1
1 Aquí está el mapa del mundo. ¿Ves algo interesante para visitar?
(Here is the map of the world. Do you see anything interesting to visit?)
3
... ¡Buena idea! La cascada está junto al campo.
(Good idea! The waterfall is next to the field.)
4
... También podemos seguir hacia el sur.
(We can also continue south.)
7
... ¡Perfecto! Hay un campo enfrente de la playa donde podemos descansar.
(Perfect! There's a field in front of the beach where we can rest.)
8
... ¡Qué bien! Y si quieres, visitamos el oeste otro año.
(Great! And if you want, we can visit the west another year.)
6
... Entonces yo prefiero el sur. Podemos buscar este mar e ir a la playa.
(So I prefer the south. We can look for this sea and go to the beach.)
5
... Allí descubrimos el mar cerca de una ciudad.
(There we discover the sea near a city.)
11
11 ¡Claro!
(Of course!)
2
... Sí, te lo voy a mostrar. Hay una cascada enorme en el norte.
(Yes, I’ll show it to you. There is a huge waterfall in the north.)
10
... ¿Me puedes mostrar dónde está esa isla?
(Can you show me where that island is?)
9
... Sí, me parece bien. En el oeste hay una isla enorme.
(Yes, it seems fine to me. In the west, there is a huge island.)

Exercise 3: Choose the correct word

Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.

Show answers Show translation

mapa, mostrar, cascada, enorme, playa, oeste, sur, mar, isla

1. Aquí está el ... del mundo. ¿Ves algo interesante para visitar?

Aquí está el mapa del mundo. ¿Ves algo interesante para visitar?
(Here is the map of the world. Do you see anything interesting to visit?)

2. Entonces yo prefiero el sur. Podemos buscar este mar e ir a la ....

Entonces yo prefiero el sur. Podemos buscar este mar e ir a la playa.
(So I prefer the south. We can look for this sea and go to the beach.)

3. ¡Buena idea! La ... está junto al campo.

¡Buena idea! La cascada está junto al campo.
(Good idea! The waterfall is next to the field.)

4. Allí descubrimos el ... cerca de una ciudad.

Allí descubrimos el mar cerca de una ciudad.
(There we discover the sea near a city.)

5. Sí, te lo voy a mostrar. Hay una cascada ... en el norte.

Sí, te lo voy a mostrar. Hay una cascada enorme en el norte.
(Yes, I’ll show it to you. There is a huge waterfall in the north.)

6. ¿Me puedes ... dónde está esa isla?

¿Me puedes mostrar dónde está esa isla?
(Can you show me where that island is?)

7. Sí, me parece bien. En el oeste hay una ... enorme.

Sí, me parece bien. En el oeste hay una isla enorme.
(Yes, it seems fine to me. In the west, there is a huge island.)

8. También podemos seguir hacia el ....

También podemos seguir hacia el sur.
(We can also continue south.)

9. ¡Qué bien! Y si quieres, visitamos el ... otro año.

¡Qué bien! Y si quieres, visitamos el oeste otro año.
(Great! And if you want, we can visit the west another year.)

Exercise 4: Translate and use in a sentence

Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.

Show translation
1. Mostrar
(Show me)
2. Playa
(Beach)
3. Enorme
(Huge)
4. Sur
(South)
5. Cascada
(Waterfall)
6. Mapa
(Map)
7. Oeste
(West)
8. Isla
(Island)