Proteger (to protect) - Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo (Subjunctive past perfect, subjunctive) - Spanish
Proteger - Conjugation of to protect in Spanish: Conjugation table, examples and exercises in the subjunctive past perfect, subjunctive tense (Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo).
Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo (Subjunctive past perfect, subjunctive)
All conjugations and tenses: Proteger (to protect) - conjugation and tenses - (Spanish)
Syllabus: Spanish lesson - Dilemas sociales (Social dilemmas)
Conjugation of to protect in Subjuntivo pretérito perfecto
- yo haya protegido I have protected
- tú hayas protegido you have protected
- él/ella haya protegido he has protected
- nosotros/nosotras hayamos protegido we have protected
- vosotros/vosotras hayáis protegido you have protected
- ellos/ellas hayan protegido they have protected
Example phrases
- Espero que haya protegido los fondos de la ONG. I hope you have protected the funds of the NGO.
- Es bueno que hayas protegido la privacidad en las redes sociales. It is good that you have protected the privacy on social media.
- Es importante que haya protegido la realidad virtual en la industria. It is important that he/she has protected virtual reality in the industry.
- Ojalá hayamos protegido el entorno urbano. We have protected the urban environment.
- Deseo que hayáis protegido la empatía en la colaboración. I wish you had protected empathy in collaboration.
- Es crucial que hayan protegido la marca en la campaña publicitaria. It is crucial that they have protected the brand in the advertising campaign.
Exercise: Conjugate the verbs - proteger (to protect)
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationProteger (Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo)
1. Espero que ... los fondos de la ong.
2. Deseo que ... la empatía en la colaboración.
3. Es bueno que ... la privacidad en las redes sociales.
4. Es importante que ... la realidad virtual en la industria.
5. Es crucial que ... la marca en la campaña publicitaria.
6. Ojalá ... el entorno urbano.