Influir (to influence) - Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo (Subjunctive past perfect, subjunctive) - Spanish
Influir - Conjugation of to influence in Spanish: Conjugation table, examples and exercises in the subjunctive past perfect, subjunctive tense (Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo).
Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo (Subjunctive past perfect, subjunctive)
All conjugations and tenses: Influir (to influence) - conjugation and tenses - (Spanish)
Syllabus: Spanish lesson - Realidad virtual e inteligencia artificial (Virtual reality and artificial intelligence)
Conjugation of to influence in Subjuntivo pretérito perfecto
- yo haya influido I have influenced
- tú hayas influido you have influenced
- él/ella haya influido he has influenced
- nosotros/nosotras hayamos influido we have influenced
- vosotros/vosotras hayáis influido you have influenced
- ellos/ellas hayan influido they have influenced
Example phrases
- Espero que haya influido en la decisión de publicar el artículo. I hope I have influenced the decision to publish the article.
- Dudo que hayas influido en el resultado del debate. I doubt that you have influenced the outcome of the debate.
- Es posible que haya influido en la propuesta de la emisora. He/She may have influenced the proposal of the broadcaster.
- Nos alegra que hayamos influido en la agenda de la reunión. We are glad that we have influenced the agenda of the meeting.
- No creo que hayáis influido en la estrategia del grupo. I don’t think you have influenced the strategy of the group.
- Es probable que hayan influido en la decisión del público. They may have influenced the decision of the public.
Exercise: Conjugate the verbs - influir (to influence)
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationInfluir (Subjuntivo pretérito perfecto, subjuntivo)
1. Espero que ... en la decisión de publicar el artículo.
2. Nos alegra que ... en la agenda de la reunión.
3. Dudo que ... en el resultado del debate.
4. Es probable que ... en la decisión del público.
5. Es posible que ... en la propuesta de la emisora.
6. No creo que ... en la estrategia del grupo.