Analizar (to analyse) - Condicional perfecto, indicativo (Past Conditional, indicative) - Spanish
Analizar - Conjugation of to analyse in Spanish: Conjugation table, examples and exercises in the past conditional, indicative tense (Condicional perfecto, indicativo).
Condicional perfecto, indicativo (Past Conditional, indicative)
All conjugations and tenses: Analizar (to analyse) - conjugation and tenses - (Spanish)
Syllabus: Spanish lesson - Películas y géneros (Movies and genres)
Conjugation of to analyse in Condicional perfecto
- yo habría analizado I would have analysed
- tú habrías analizado you would have analysed
- él/ella habría analizado he would have analysed
- nosotros/nosotras habríamos analizado we would have analysed
- vosotros/vosotras habríais analizado you would have analysed
- ellos/ellas habrían analizado they would have analysed
Example phrases
- Yo habría analizado la estrategia publicitaria si hubiera tenido más tiempo. I would have analysed the advertising strategy if I had had more time.
- Tú habrías analizado el artículo del periódico para encontrar la verdad. You would have analysed the newspaper article to find the truth.
- Él habría analizado la noticia antes de publicarla en las redes sociales. He would have analysed the news before posting it on social media.
- Nosotros habríamos analizado los datos de la campaña de márquetin. We would have analysed the data from the marketing campaign.
- Vosotros habríais analizado la influencia del influencer en la marca. You would have analysed the influencer's influence on the brand.
- Ellos habrían analizado el contenido del mensaje para resolver el desacuerdo. They would have analysed the content of the message to resolve the disagreement.
Exercise: Conjugate the verbs - analizar (to analyse)
Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.
Show answers Show translationAnalizar (Condicional perfecto, indicativo)
1. Yo ... la estrategia publicitaria si hubiera tenido más tiempo.
2. Él ... la noticia antes de publicarla en las redes sociales.
3. Nosotros ... los datos de la campaña de márquetin.
4. Tú ... el artículo del periódico para encontrar la verdad.
5. Ellos ... el contenido del mensaje para resolver el desacuerdo.
6. Vosotros ... la influencia del influencer en la marca.