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Learn with a teacher Learning materials included Practise conversation

Spanish B1.1.2 Let the technician come soon!

A brief story about a girl with no signal who calls her internet provider to solve the problem.

Cuento corto: ¡Que venga el técnico pronto!

Una breve historia sobre una chica sin señal que llama a su proveedor de internet para solucionar el problema.

Spanish B1.1.2 Let the technician come soon!

B1 Spanish

Level: B1

Module 1: Charlas y conversaciones (Chit chat and conversations)

Lesson 1: Hablando por teléfono (Talking on the phone)

Teaching guidelines +/- 15 minutes

Audio and video

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Text and translation

1. María nota que la señal de internet no funciona y decide llamar a su proveedor. María notices that the internet signal isn't working and decides to call her provider.
2. Mientras escucha el tono de llamada piensa: "Ojalá contesten rápido." While she listens to the ringing tone she thinks: "I hope they answer quickly."
3. Un hombre descuelga y responde: "¿Diga?" A man picks up and answers: "Hello?"
4. María explica el problema detalladamente y con claridad. María explains the problem in detail and with clarity.
5. El hombre le dice que mande un mensaje por correo electrónico. The man tells her to send an email.
6. Ella le explica que es urgente y pide que manden un técnico a su casa. She explains that it is urgent and asks that they send a technician to her house.
7. El hombre le responde: "Voy a dejarle un recado a mi compañera para agiliazar el proceso." The man replies: "I am going to leave a message for my colleague to speed up the process."
8. María le da las gracias y cuelga el teléfono. María thanks him and hangs up the phone.

Exercise 1: Discussion questions

Instruction: Discuss the questions after listening to the audio or reading through the text.

  1. ¿Qué problema tiene María?
  2. What problem does María have?
  3. ¿A quién llama María?
  4. Who is María calling?
  5. ¿Prefieres solucionar problemas por correo o por teléfono? ¿Por qué?
  6. Do you prefer to solve problems by email or by phone? Why?
  7. ¿Te ha pasado esta situación alguna vez? ¿Cómo lo solucionaste?
  8. Has this situation ever happened to you? How did you solve it?

Exercise 2:

Instruction: Fill in the correct word.

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señal, claridad, descuelga, mensaje, cuelga, tono de llamada

1.
María explica el problema detalladamente y con ....
(Maria explains the problem in detail and clearly.)
2.
María le da las gracias y ... el teléfono.
(María thanks him and hangs up the phone.)
3.
Mientras escucha el ... piensa: "Ojalá contesten rápido."
(While she listens to the ringing tone, she thinks: "I hope they answer quickly.")
4.
Un hombre ... y responde: "¿Diga?"
(A man picks up and answers: "Hello?")
5.
María nota que la ... de internet no funciona y decide llamar a su proveedor.
(Maria notices that the internet signal is not working and decides to call her provider.)
6.
El hombre le dice que mande un ... por correo electrónico.
(The man tells her to send a message by email.)