10K+ students - 4.8/5

Self study Conversation classes Personalized learning path

A1.41.1 A Day Off for Pedro and Ana

A short dialogue in Spanish between Pedro and Ana about activities in their free time.

Diálogo: Un día libre para Pedro y Ana

Un diálogo corto en español entre Pedro y Ana sobre actividades en su tiempo libre.

A1.41.1 A Day Off for Pedro and Ana

A1 Spanish

Level: A1

Module 6: La ciudad y el pueblo (The city and the village)

Lesson 41: Describir pasatiempos (Describing hobbies)

Learning history

Teaching guidelines +/- 15 minutes

Audio and video

Original
Original
Original (Slow)
Original (Slow)
Self study (fast)
Self study (fast)
Self study (slow)
Self study (slow)

Conversation

1. Pedro: Hola Ana, ¿ya has pintado algo hoy? (Hello Ana, have you painted anything today?)
2. Ana: Ahora estoy dibujando un dibujo. (Now I am drawing a drawing.)
3. Pedro: ¡Qué bien! Yo también quiero dibujar algo hoy. (Great! I also want to draw something today.)
4. Ana: ¿Por qué no vienes en mi casa para dibujar conmigo? (Why don't you come to my house to draw with me?)
5. Pedro: ¡Buena idea! ¡También podemos tocar un instrumento. (Good idea! We can also play an instrument.)
6. Ana: Sí, y luego sacamos unas fotos de las flores. (Yes, and then we take some photos of the flowers.)
7. Pedro: Y después podemos ver una película. (And then we can watch a film.)
8. Ana: O leer un buen libro. (Or read a good book.)
9. Pedro: ¡Vale! Todavía no he leído esta semana. (Alright! I still haven't read this week.)
10. Ana: Perfecto. Nos vemos en media hora. (Perfect. We'll see each other in half an hour.)

Exercise 1: Discussion questions

Instruction: Discuss the questions after listening to the audio or reading through the text.

  1. ¿Qué hace Pedro el en jardín?
  2. What is Pedro doing in the garden?
  3. ¿Qué quiere hacer Ana por la tarde?
  4. What does Ana want to do in the afternoon?
  5. ¿Qué es tu actividad favorita para hacer en tu tiempo libre?
  6. What is your favorite activity to do in your free time?

Exercise 2: Order the text

Instruction: Number the sentences in the correct order and read out loud.

Show translation
2
... Ahora estoy dibujando un dibujo.
(Now I am drawing a drawing.)
9
... ¡Vale! Todavía no he leído esta semana.
(Okay! I still haven't read anything this week.)
8
... O leer un buen libro.
(Or read a good book.)
3
... ¡Qué bien! Yo también quiero dibujar algo hoy.
(That's great! I also want to draw something today.)
10
10 Perfecto. Nos vemos en media hora.
(Perfect. We'll see each other in half an hour.)
7
... Y después podemos ver una película.
(And afterwards we can watch a movie.)
4
... ¿Por qué no vienes en mi casa para dibujar conmigo?
(Why don't you come to my house to draw with me?)
6
... Sí, y luego sacamos unas fotos de las flores.
(Yes, and then we take some photos of the flowers.)
5
... ¡Buena idea! ¡También podemos tocar un instrumento.
(Good idea! We can also play an instrument.)
1
1 Hola Ana, ¿ya has pintado algo hoy?
(Hello Ana, have you painted anything today?)

Exercise 3: Choose the correct word

Instruction: Choose the correct word, read the sentence out loud and translate.

Show answers Show translation

tocar, leído, dibujar, libro, sacamos, dibujo, pintado, ver

1. Y después podemos ... una película.

Y después podemos ver una película.
(And afterwards we can watch a movie.)

2. O leer un buen ....

O leer un buen libro.
(Or read a good book.)

3. Sí, y luego ... unas fotos de las flores.

Sí, y luego sacamos unas fotos de las flores.
(Yes, and then we take some photos of the flowers.)

4. Ahora estoy dibujando un ....

Ahora estoy dibujando un dibujo.
(Now I am drawing a drawing.)

5. ¡Qué bien! Yo también quiero ... algo hoy.

¡Qué bien! Yo también quiero dibujar algo hoy.
(That's great! I also want to draw something today.)

6. ¡Buena idea! ¡También podemos ... un instrumento.

¡Buena idea! ¡También podemos tocar un instrumento.
(Good idea! We can also play an instrument.)

7. ¡Vale! Todavía no he ... esta semana.

¡Vale! Todavía no he leído esta semana.
(Okay! I still haven't read anything this week.)

8. Hola Ana, ¿ya has ... algo hoy?

Hola Ana, ¿ya has pintado algo hoy?
(Hello Ana, have you painted anything today?)

Exercise 4: Translate and use in a sentence

Instruction: Translate and say the word out loud. Use the word in a sentence.

Show translation
1. Tocar
(Play)
2. Pintado
(Painted)
3. Dibujar
(To draw)
4. Dibujo
(Drawing)
5. Leído
(Read)
6. Libro
(Book)
7. Ver
(See)
8. Sacamos
(We took)